close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המדריך שיחסוך לכם (הרבה) כסף בטיפול בבעיות צנרת וביוב

מערכת שורשיב תשרי, תשעח02/10/2017

ישנם תחומים בחיים שאינם מושכים אותנו באופן טבעי. אנו זקוקים להם כמעט כמו אוויר לנשימה אך אין לנו אינטרס ורצון לדבר עליהם ולהכיר אותם – עד שמתרחשת בעיה

תגיות:
אחד התחומים הללו הוא מערכת הביוב שזורמת באופן קבוע 24 שעות ביממה מתחת לרגליים שלנו אך כשמתעוררת בעיה, מתחילות הטעויות שגורמות לרבים וטובים לשלם סכומי כסף לא הגיוניים במטרה אחת – להשתלט מחדש על הבעיה ורצוי שעה אחת קודם.

האבסורד הוא שבמרבית המקרים ההיפך הוא שקורה – הטיפול בבעיית הביוב מתעכב, התשלומים נצברים ואי הנוחות ממשיכה להתחזק.

ריכזנו בעבורכם מספר טיפים קצרים ומקצועיים שיעזרו לכם להתנהג בקור רוח במידה שתתקלו בבעיית ביוב כלשהי (סביר להניח שזה יקרה במוקדם או במאוחר). מעבר לכך, אנו בטוחים שהצמדות לטיפים שיינתנו לכם, לא רק שימנעו מצבי לחץ מיותרים, אלא יקצרו את משך הטיפול בתקלה למינימום האפשרי וכמו כן יחסכו לכם סכומי כסף נכבדים.

הצפת ביוב בדירה
נדמה שישנן תקלות שחייבות להתרחש במצב הכי לא מתאים ונוח. כך קרה לחבר שביום שישי בצהריים, הביוב בדירה החל להציף אותה. מדובר בדירה בקומה ראשונה – כך שכמעט כל בעיית ביוב שתצוץ בבניין, תורגש קודם בקומות הראשונות.
כאן מתחיל הלחץ. מה עושים? למי מתקשרים? במרבית המקרים, הפעולה הטבעית שתעשו היא להתקשר לאינסטלטור. הוא מצדו יגיע לביתכם אף על פי העובדה שהוא מודע לכך שבמרבית המקרים כשמדובר בהצפת ביוב, הכלים שעומדים לרשותו מוגבלים (את זה אימנכם יודעים כמובן).

וכך לאחר כמה שעות של ניסיונות לפתור את הבעיה, האינסטלטור מודיע לכם שהוא מזמין ביובית.
הביובית מגיע ובתוך 10 דקות מטפלת בבעיה, החיים חוזרים לשגרה ואתם נשארים בטראומה ובגרעון של 1000 ₪ ויותר.
התרחיש שתואר אינו דמיוני והוא מתרחש כמעט בכל יום ואילו הצרכנים היו מודעים לסדר הפעולות שיש לבצע במקרים כאלה, התקלה יכולה להיפתר בקלות ובמחיר שזול ב-50% ממה שישלמו בדרך שתוארה.

הדרך הנכונה לטיפול בהצפת ביוב בדירה
במקום להיכנס ללחץ מיותר ולבצע טעויות שיעלו לכם בזמן וכסף, קחו אוויר והזמינו ביובית באופן מידי. מרבית נותני השירותים בענף הביוביות פועלים 24 שעות ביממה כך שאינכם צפויים להיתקל בבעיית זמינות.
ביובית מתאימה עם אנשי מקצוע מיומנים יכולים לפתור את הבעיה שתוארה בתוך 10 דקות. מעבר לכך, הסכום שתצטרכו לשלם יעמוד בדרך כלל על כמה מאות שקלים.

מי נושא בעלויות הביובית?
באופן כללי ניתן לומר שאם אתם גרים בבית פרטי, מן הסתם אתם תהיו אלה שיצטרכו להזמין ולשלם עבור שירותי הביובית אך גם כאן ישנם סייגים שכדאי לכם מאוד להכיר ושיכולים לחסוך לכם את ההוצאה הזאת.
במידה שההצפה נמצאת בתוך ביתכם, במרבית המקרים האחריות היא כאמור שלכם אך אם מדובר בהצפה בחצר בית פרטי, כאן צצים הסייגים. במידה שמדובר בהצפת הבריכה האחרונה בחצר לפני החיבור לרשת הביוב העירונית, העירייה תישא באחריות מאחר שלא ניתן להוכיח באיזה חלק של הצינור הסתימה נמצאת (בתוך שטח המגורים או מחוצה לו). במקרה כזה תוכלו להתקשר למוקד העירוני ואלה יפתרו את הבעיה באופן מהיר ובחינם.
כלל זה חל גם על דיירי בניינים. אם ההצפה נמצאת באחת הדירות – הטיפול יהיה באחריות ובתשלום של וועד הבניין בעוד שבמידה שהצפה מתרחשת בבריכה האחרונה לפני החיבור למערכת העירונית, הרשות המקומית תטפל בבעיה בדרך כלל וללא עלות מצדכם.
הסיבה לכך פשוטה, אם אתם נתקלים בהצפה בבריכה האחרונה בתחום הבניין שלכם, קיימת סתימה בקוו הביוב שמחבר בינכם לבין הרשת העירונית.
קו זה עובר מן הסתם גם בשטח הבניין וגם בשטח העירוני ובמרבית המקרים אין אפשרות או כדאיות לבדוק היכן ממוקמת הסתימה. אתם מרגישים אותה בשטח שלכם אבל היא יכולה להיות רחוקה משם אפילו 9 מטר ויותר.

מה עוד כדאי לכם לדעת?
תחום הביוב והתשתיות עשה קפיצת מדרגה משמעותית בשנים האחרונות וכיום ישנם מגוון עצום של פתרונות שמציעים לכם תיקון ושיקום הצנרת ללא חפירות ובעלויות סבירות ומטה.

אם אתם זקוקים לדוגמה להחלפת צנרת, אנו מציעים לכם לבצע שיקום באמצעות שרוול ייעודי – פתרון שאינו דורש חפירות והרס ועל פי התקן יכול להחזיק מעמד 60 שנים ויותר. המחיר מן הסתם יהיה הרבה יותר זול ביחס להחלפת הצנרת (וגם קצר יותר).
מעבר לכך, כיום ניתן לבצע צילום והדמיה של קווי הביוב וכך להתאים את הטיפול המתאים ביותר שנדרש.
בכל המקרים שתוארו, אנו ממליצים להיוועץ באנשי מקצוע מומלצים בתחום מתן שירותי ביובית.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה